Kurs

Ne tako TAJNA FORMULA kako da uspešno PRODAŠ veb sajt klijentima 👨‍💻💶

Kako da prodas veb sajt feat

Sada ću vam otkriti tajnu koju veb dizajneri i svi prodavci ljubomorno čuvaju – sve cene su izmišljene i ne postoji “prava” cena.

YouTube video

Ali za vas koji ste došli došli na ovaj video da biste čuli samo konkretne cifre, rećiću vam odma i možete da preskočite ostatak videa.

Naravno, kao i u svakoj industriji koja se bavi uslugama, cene drastično variraju, od 50€ do 50.000€. Na osnovu mog istraživanja predhodnih 10 godina, najčešći opseg cena za prezentacione sajtove u Srbiji se kreće od 300€ do 500€. Cena ide na gore kada pričamo o višejezičnim sajtovima ili online prodavnicama.

Eto to je to, hvala vam na pažnji.

Ok, ako vas zanima da saznate još o ovo temi, hajde da nastavimo dalje.

Kao što sam rekao sve cene su izmišljene, pogotovo kada pričamo o pružanju usluga.

Postoje 3 najčešća načina kako možemo da formiramo cenu za veb sajt.

  1. Cena po satu
  2. Cena po projektu
  3. Cena zasnovana na vrednosti

Cena po satu

Cena po satu je veoma čest način da se naplati rad, pogotovo kada pričamo o freelance projektima i na ovaj način smo mi zaštićeni od svih dodatnih zahteva koji klijent može da ima ili revizija i ispravki. Ovaj način ponekada može predstavljati problem za klijenta ukoliko nema dovoljno poverenja u nas, jer ko će njemu da garantuje da nama neće trebati 3 sata da uradimo nešto a da prikažemo kao 30.

Cena po projektu

Veliki broj klijenata voli da zna koliko će ga to zaista na kraju ceo projekat koštati, bez nekih iznenađenja. Ovde je sada rizik na nama da li će to biti toliko posla koliko smo prognozirali. Ovo je veoma bitno da kroz samu ponudu i razgovor dobro postavimo granice projekta i očekivanja.

Cena zasnovana na vrednosti

Ovo je način koji postaje sve popularniji, ali je najizazovniji. Ideja je da umesto rinfuz prodaje sati, stranica ili funkcioanlnost, mi kroz razgovor sa klijentom dolazimo do toga koji problem treba da rešimo. Da li je to problem od 50€ ili 50.000€. Jer nije isto da li radimo sajt neki hor ili za salon automobila. Jer ono što mi zapravo naplaćujemo jeste proces, a ne stranicu sa slikama i tekstom. Uvek postoji šansa da će klijent odabrati malog sa 3. sprata što radi sajtove za 50€. Ali na kraju dana klijenti ne kupuju proizvode ili usluge koje su najjeftinije, već biraju opciju koja će biti najmanje rizična.

Biftek priča

Čovek dolazi u restoran i poručuje biftek. Nakon obroka, žali se kako je biftek bio preskup. Isti taj čovek u drugom plaća biftek još skuplje i bio je prezadovoljan. Stvar je u tome da u prvom restoranu njemu nije smetala sama visina cene, nego on smatra da vrednost koju je on dobio kroz taj biftek neodgovara novcu koji se za njega traži. 

Zapamtite ovo: Klijent će vam dati pare u trenutku kada smatra da vrednost koju dobija prevazilazi novac koji je tražen. Znači on smatra da će dobiti više nego što plaća. 

Proces prodaje nije ubeđivanje klijenta da nešto kupi od vas, već da kroz razgovor saznamo koje su potrebe i problemi klijenta. Ovo teško možemo da postignemo ako na pitanje ”koliko košta sajt” odma damo odgovor.

Tokom razgovora sa klijentom moguće su 3 varijante: naš proizvod / usluga može da im pomogne, možda treba da preporučimo nekog od kolega ili takav proizvod/usluga im uopšte nisu ni potrebni. Verujte mi da ja iako se bavim veb dizajnom i duboko verujem u njega, ja prvi smatram da veb sajt nije potreban svima.

Ali taj razgovor sa klijentom: znate vi danas morate da imate veb sajt, svi su na internetu, da mogu da vas lako nađu na Googlu, da imate platformu koju vi možete da kontrolišete, da imate prodavca koji radi 24/7/365 bez odmora…iako je ovo sve u najvećem delu istina, ovo nije najbolji način da se vodi razgovor, ako mi naređujemo i govorimo klijentu šta on treba da radi.

Kao eksperti, mi nismo tu da mu dajemo savete na osnovu naših predpostavki, već da naučimo da postavljamo kvalitetnija pitanja.

Pročitaj još

Kako odabrati pravi Page Builder i zašto sam prešao na Bricks

Besplatan Webinar

Besplatno se prijavi na Webinar tako što ćeš uneti svoje ime i email. Dodaćemo te na našu LevelAp listu sa koje možeš da se odjaviš 1 klikom ukoliko želiš.

Savet: Proverite da li je email ispravan. Nakon prijave proverite i Spam folder.