U ovom videu ću vam ispričati moju priču kako sam se zaposlio bez CVa u Elementoru, firmi koja je vlasnik najpopularnijeg Page Buildera za WordPress i kako ti možeš da primeniš isti princip kod svoje sledeće prijave za posao.
Kod većine oglasa za posao, konkurencija je velika i bude puno prijava. Kako mi sada da se istaknemo u tom moru CVjeva?
Kako da se istakneš?
Glavna stvar koju treba da zapamtite jeste da:
Ako želimo izvanredne rezultate, moramo da uložimo izvaredan trud!
Iako smo uložili puno vremena i truda da napravimo CV, to danas jednostavno nije dovoljno i iz iskustva mogu da vam kažem da je većina CVjeva gotovo identična. Svi smo timski igrači, poznajemo rad u MS Office paketu i imamo vozačku dozvolu B kategorije. Šta više kada isti CV šaljemo na više različitih firmi bez jedinstvenog propratnog pisma, to vam je ekvivalent kada momak priđe grupi devojaka, pita prvu da budu zajedno, ona ga odbije i on se odma okrene ka drugarici koja je pored nje i postavi isto pitanje…i tako redom….
Tajna je u tome što mi treba da DOKAŽEMO da imao potrebno znanje i ambiciju za traženu poziciju. Treba da budemo svesni da mi u IT industriji imamo veliku prednost, jer advokatima ili doktorima ne tako lako da steknu praksu i dokažu svoju stručnost.
Šta sam ja uradio?
Elementor je objavio oglas za jednu zanimljivu poziciju, Elementor Web Designer i tražili su osobu koja bi dizajnirala sajtove, snimala tutorijale i dokumentovala ceo proces. Iskreno inicijalno nisam hteo da se prijavim, jer nisam tražio posao u tom trenutku, ali na nagovor dobro prijatelja Alekse sam odlučio da se ipak prijavim, jer ako postoji jedna firma za koju bih radio to je definitivno Elementor. Njihov proizvod koristim od 2017. godine, sve sajtove za klijente radim sa njim, a imam čak i ceo WordPress kurs u kome objašnjavam kreiranje 5 veb sajtova u Elementoru.
Oni su na svom sajtu imali jednostavan formular koji treba da se popuni i kroz njega pošalje CV i nekoliko linkova iz portfolia. Oglas je bio na nivou cele Evrope i znao sam da će konkurencija biti velika. Zato sam odlučio da idem na sve ili ništa i dokažem moju posvećenost i odlučnost da radim BAŠ za Elementor.
Sajt kao prijava za posao
Zakupio sam domen i napravio sam ceo sajt samo zbog te jedne prijave.
Domen je milan4elementor.com
Inače, ideju sam dobio od jedne fenomenalne Nine koja se na sličan način aplicirala u airbnb kada je kroz sajt prikazala studiju slučaja.
Kroz sam dizajn i strukturu sajta sa zanimljivim efektima, dokazujem da poznajem dobro njihov proizvod, ističem svoje veštine i iskustvu i zašto sam baš ja prava osoba za taj posao.
Iako sam uložio dosta truda i dobio povratnu informaciju da im se sajt veoma svideo i da je bio kreativan, javili su mi da su se ipak odlučili za nekog drugog.
….Nakon 8 meseci su me ponovo kontaktirali iz Elementora i ponudili još bolji poziciju, Competitive Research Specialist ižu Product Marketing timu.
Šta je pouka?
Treba da pronađete jedinstve način kako možete da DOKAŽETE svoje veštine koje su potrebne za poziciju za koju aplicirate.
Kreativni predlozi:
- Ako si veb dizajner – to može biti veb sajt.
- Ako si grafički dizajner – to može biti zanimljiv infografik.
- Ako si copywriter – članak za njihov blog.
- Ako si social media manager – kalendar objava za narednih 30 dana.
Veoma često se dešava da firma zapostavi neki deo kao što je blog ili profil na društvenim mrežama, što je idealna prilika ako apliciraš za posao.
Kroz prijavu možeš da kažeš:
Ja znam da ste vi veoma posvećeni vašim klijentima i projektima na kojim radite i to ostavlja malo vremena da se posvetite vašem kompaniskom Instagram profilu. Na osnovu istraživanja vaše ciljne grupe i konkurencije, ovo je moj predlog za objave za narednih 30 dana i dizajn prvih 3 karusela.
*Odličan primer vrednog resursa napravila je Una na sajtu Pola kile digitala.
Konkretni primeri iz prakse
- Ninina kreativna priča o zaposlenju u airbnbu, koja je mene inicijalno inspirisala.
- Džejn i njen kreativan pristup apliciranju za posao u Pinterestu:
- Lukas i njegov kreativni primer dostavljanja CVja na kutiji za krofne direktno upućen osobama iz HRa.
- Nik je svoj CV prosledio na čokoladi.
- Brenan je svoje dizajnerske sposobnosti prikazao slanjem svog CVja na pakovanju piva osobama odgovornim za zapošljavanje.
Ove stvari ne možete baš da radite ako se prijavljujete za 50 pozicija mesečno. Ali to je i poenta, targetujte par firmi i dajte maksimalan trud da biste postigli maksimalne rezultate. Kroz ovakav pristup i sama firma će se osećati posebno i verujte mi da se svaki dodatni trud primeti.
Nadam se da će vam ovi saveti pomoći da se zaposlite na vašem poslu iz snova.